Monday, September 20, 2010

CUTI KU...

Salam all…, lama aku tak hapdate kan…? Huhuhu.., kata becuti kan…? So haruslaaa becuti secara bersungguh-sungguh sampaikan assignment pun kedaung.., adoii… sakit kepala la nak kena pikir plak…, sendiri yang cari masalah kan… pandai2 la pikir sendiri… sekarang aku dah kt Kuantan dh.., baru jer sampai kol6 tadi, huhuhu…(semangat 2 tros hapdate blog, rinduu la katakana…, lalalalaa…)

mmm.., citer-citer sebelum raya aku dah citer sumer blom ei..? tak kan..? sebab citer yang aku kuar ngn nana n maziana aku xstory pn ag...

k2.., 2ari sebelum raya aku janji kuar ngan maziana.., sambil2 nak gi anta baju kak nor(penyelia aku time kt UKP), dah otw 2… try call nana n sekali dia nk ikut… so, kitorang pn g la amek dia kn… nak dijadikan citer…, sebab dah lewat kan time 2.., so berbuka kt kbmall. Yang sedihnya 2.., kena berbuka kt tangga ooo sebab sumer table dh fully booked, uhuk2… naseb sempat jer berbuka ngn mcD yang sempat dibeli secara bijak itu. Lepas dah berbuka, jalan2 jap sebab maziana ada nak cari barang, then tros balik…







esok plak.., cam routine biasa jgk…, lusa dah raya so tolong2 akak ngn mak buat persiapan nk buat rendang sumer 2 je la.., last touch up kemas umah… nothing interesting tapi.., pada hari ini lah…, kami semua telah menyaksikan satu kelahiran secara dekatnya dan membuktikan betapa besarnya ciptaan TUHAN. Pada saat 2, lahirlah 2ekor kambing dan apa yang membuat kami terpegun adalah cara ibu kambing tersebut membersihkan anak nya sehingga baby kambing (sesuai tak..? ada aku kesah..? huhuhu…) tu bleh bangun n menyusu, dan ibu kambing 2 meneruskan agenda untuk melahirkan seekor lagi baby kambing yang ada kt dalam perut dia 2… huhuhuhuu…






pagi raya..?? mm…, aku tak tau nak citer camna. Perasaan aku..? bercampur, epi sebab ari raya n sumer adik beradik bkumpul taun ni.., walaupun kak tie aku balik kejap jer 2 3ari sebelum raya. sedih sebab raya taun ni tanpa insan tercinta. 2 3ari sebelum lagi aku dah terasa laen sangat dah. Tak der ‘orang’ yang msg n call aku tanya sal persiapan. Malam sebelum raya, biasanya dia akan call aku sebelum tido, borak2. Pagi esok 2 pun dia akan call kejut aku, berebut sapa nk wish selamat ari raya dulu, n mintak maaf sumer. Pastu, kitorang betukar2 pic raya, nk tunjuk baju raya. Tapi sumer 2 dah tak der taun ni. Rindu sangat2, aku tau cmna rindu pn aku pada dia, family dia terutama mapa lagi rindukan dia. Aku tak berani nk contact mapa ari raya sebab aku takot tsalah cakap n buatkan mapa lagi sedih. So, aku bdiam diri, n tunggu masa yang sesuai…(btol ke tindakan aku..?) 2ari sebelum raya mama ada call aku, sedih n sebak sangat dengar citer mama. Aku tak leh nk bcakap, aku just dengar jer n pesan kt mama jangan sedih2 sangat, aku tak tau nk ckp apa. Aku sedaya upaya cuba tenangkan diri aku sndiri. Sampai la pagi raya, aku dah tak leh nk tahan air mata yang aku tahan selama ni dari jatuh. tapi ini la benda yang aku harus terima n belajar pada tahun ni.., untuk tahun2, bahkan hari2 yang mendatang.






raya ke4, aku, ena, ct, mie n jie(mastermind) g beraya umah k.nor. punyala bagos kitorang pnya mastermind ni.., dia g jemput toyam2 kt umh ooo.., mie jer yg xsebab jauh sangat. Huhuhu.., saper yg terasa, tima klasih la bnyk2 yer… laen kali sudi2 kan lah lg… ihik3. Tapi…., apa yang paling penting, epi sangat2 ooo jumpa ngn dorang sumer, havoc gler dalam keter…, macam2 citer kuar. To ena, congrates yer syg…huhuhu..(u know its bout wat, rite..?) time kt umah k.nor lg la…, borak tak ingt dunia.., hahaha.. ciap buat sesi fotografi lg kt situ, tp yg ni memang harussss…








raya ke5 umah aku buat open house, cm taun2 lepas jugak. Dorang ber4 harus lah menghadirkan diri. Tapi kawan sekolah aku, 2orang jer yg dtg.., imah n yaya jer. Thanx pada semua yg hadir… menu ai 2.., mee kari, roti jala, mee sup n sate. Pncuci mlut plak dadih 2 layer. Sumer buat sndiri kcuali sate je tak. mm.., tp ai ni jugak la yg membuatkan aku digamit(ceewaahhh.., cikgu BM sy dulu tnt berbangga..:p) rasa sedih sekali lg. rindu yg teramat sangat. Terlintas kt kpala aku, kalau la dia masih ada, tentu dia pn dtg majlis ai 2. Kalau la dia masih ada, tentu adk beradik aku bleh kenal dia. Dan kalau la dia masih ada, tentu ………………




Tapi semua 2 Cuma KALAU…, REALITINYA…??




No comments:

Post a Comment