Wednesday, February 2, 2011

AYAM PENYET N EPI CHINESE NEW YEAR

malam ni, kerajinan adalah sedikit timbul bila rasa tros nak hapdate apa yang berlaku ai ni...

apa yang berlaku...?? tak der apa pun sebenarnya.., heheheee.... ai ni mak k.long(kakak ipar aku) dah nak balik kampung. so, akak aku mintak la kirimkan mee kolok, sebab aku nak buat kan. dorang dah rindoo sangat2 ngan mee kolok ooo... nak dijadikan citer, semalam time g beli ikan terubok masin, ada sebungkus je ag mee kolok kat pasar tu. so, kak long beli je la 1 dulu. pagi tadi, aku ngan kak long kuar la nak cari sebungkus ag kan, tapiiii..... punya la kami pusing segala kedai segala pasar, sumer kehabisan mee kolok. adoii.., mentang2 la esok dh cny.., sumer mee kolok dorang sapu bersih... so, sebungkus je la dulu yang selamat terbang balik ke kampung. huhuhuu...


petang tadi, abang aku gtau kak long bahawasanya malam ni dia plan nak g makan ayam penyet. maka dengan itu, makan malam di
raja ayam penyet kopitian la kami pada malam ini. komen? ayam dia best, garing.... lepas dah ciap makan, destinasi seterusnya adalah balik kampung..., eh3 balik kampung plak dah, balik rumah la... hehehehee....

suasana malam cny kat cni meriah hokey, ngan bunyi mercun tak henti2 dari malam tadi ag, ngan rumah2 yang penuh ngan tanglong, lampu terang benderang nya. ada 1 rumah tu, dah cam icity dah aku tengok. penuh pokok2 lampu dalam kawasan umah dia. orang kuching kalau tingin nak g icity, tak yah terbang g semenanjung la, g umah dia jer, dah lebih kurang sama dah pun. (agak2, nak masok umah dia kena beli tiket jugak ke eh...?)

gambar2 kat atas adalah sama sekali tidak ada kene mengena ngan cerita ini secara lansung mahupun tidak lansung. sekian terima kasih...

HAPPY CHINESE NEW YEAR...!!! :)









No comments:

Post a Comment