Friday, March 4, 2011

1990 - 2011

1990...?? apa maksudnya...? hehehe... ai tu time dok cari2 cd kat dalam laci, sekali aku terjumpa gambar2 lama yang kak long punya... aku amek la tengok kan... sekali hamek ko..., aku terjumpa pic time raya tahun 2004. memang tgelak sakan oooo aku tengok gambar aku time tu. bila aku tunjuk kat abang n kak long pun dorang tgelak jugak. nampak sangat memang lawak kot aku time tu kan...? hahahah.... mana tak nye, ngan gemok nye ngan gelap nye... muka bulat bukan main ag ohhh.... tapi gambar tu tak leh la plak nak buat tontonan umum sebab aku tak leh nak scan... hehehee... selamat haku...

k la, meh sini aku nak tunjuk sket wajah2 aku dari aku baby sampai la ai ni... walaupun pic yang ada tak lah banyak sangat. tu pun kira Alhamdulillah la kan, ada jugak yang terselamat. bleh la jugak buat kenangan daripada tak der lansung tu...

ok.., jom kita mulakan pic aku yang umo dalam setahun +- tak silap aku....



comey tak, comey tak..? sila menjaga ati aku ok..., bagi jawapan yang tak menjaga menjaga ati, jawab senyap2 sudahh ok.... ahak2...


yang ni plak, aku tak tau time ni umo aku berapa... aku adalah budak kecik yang pakai baju kurung polka dot itu... huhuhuu...


haa.., time ni aku standard 2 kot... yang aku ingat, time ni besday ayah aku... hahaha..., comot betol budak kecik ni makan kan...?


masa ni plak dalam tahun yang sama ngan pic kat atas, tapi time ni besday akak aku plak...


yang ni aku tak ingat lansung umo berapa... heheeee...


pic kat atas ni time abang aku tamat latihan, kalau tak silap aku tahun 1999 kot, aku darjah 3... pst.., btol dop be...?


brutal tak aku time ni...? hahahaa... dari kecik ag ko giler gamborr ye rawaida...


2pic kat atas ni pun aku dah amnesia dah terhadap mereka... tu aku maen letak je tu...


haa..., budak kurus kering kat atas tu adalah budak standard 6... memang time tu aku sangat kurus ok.... mak aku kata, dulu aku sangat tak suka makan... haaa..., sekarang...?? sshh.., senyap2 sudaa....


yang ni aku ingat sangat2.., majlis tunang abang aku ngan kak long... masa ni aku form 1... zaman kegemukan aku dah nak bermula... pipi aku dah mula kembang bagai di pam2... uhuk3...


budak itam n gemok kat atas ni plak masa aku form 2... adoyaii... aku memang gemok sangat2 time ni... dok asrama, makan 6kali sehari, ko bayangkan laaa... mana tak mengembang nya badan aku ni haaa.... time ni aku pakai baju saiz L kot... sila jangan bayangkan ok...


pic aku ngan twin... masa cuti sekolah nak masok form 3 kot masa ni... ke dah form 4 eh...? lupa la plak... yang ni nampak kulit aku cerah sket kan...? sila kagum ngan cahaya lampu yang ada kat situ...


form 6.., walaupun tak sampai sebulan pun.., pic harus ada ok... hehehee.... yang kat sebelah aku tu my nana... ngan nana ni la yang aku dok bkepit kesana kemari pun haa... sekarang dah susah la plak nak bkepit ngan dia... dia cuti, aku tak. aku cuti dia plak tak... aishh...







haaa..., yang kat atas ni sumer adalah pic latest aku... sumer dalam january ai 2.... harus la lagi banyak dari yang laen2 kan...? kata pun sekarang ni suka sangat fotogedik.... lalalalalaa....

motif...?? mm..., dulu ngan sekarang..., semua orang akan melalui perubahan. perubahan yang datang dalam pelbagai2 cara dan jenis. dan sepanjang kehidupan kita ni jugak, harus ada perubahan yang kita kena lakukan... berbelit2 tak apa yang aku cakap ni...?

gini la..., dalam kehidupan kita ni... dari kita kecik, jadi besar. dari kita kurus jadi gemok... tu sumer perubahan kan...? ada yang secara semulajadi, ada yang kehendak kita sendiri. means, kita nak tak nak pun, suka tak suka pun kita harus ada perubahan dalam diri. kalau dari negatif, berusaha ubah diri kita jadi positif, tapi kalau dah positif, ubah diri kita untuk sesuatu yang lebih baik... ok...?

merapu meraban ag...? huahuaa... cam tak sesuai je la rawaida nak citer hal2 yang siyes kan..? hehehee... haa...?? kena berubah...? arghh..., tlupa plak... kahkahkahh...

sehingga saat ini, tata titi tutu... :)





No comments:

Post a Comment