Tuesday, March 8, 2011

contest : PEREMPUAN/LELAKI MELAYU TERAKHIR

what...? contest again...? hahaa..., ada ku kesah... kata pun mood aku 2 3ari ni memang mood contest kan...? kena plak tag, harus la aku join tros... hehehe....

tajuk contest kali ni cam tajuk entry aku... kalau nak tau lebih lanjut ag sal contest ni..., sila klik gambar di bawah yer...




so, gambar2 yang aku pertaruhkan untuk contest ni....



time majlis kawen sedara aku... sudah jadi adat kita sebagai orang melayu, bila ada majlis perkahwinan, kita akan berbaju kurung kan...? bak kata orang tua2...,

manis di mata, lembut di hati...



pic aku yang bawak payung tu haa... pakaian melambangkan bangsa... bila ber sari orang tau ko indian, bila ko ber cheongsam orang tau ko chinese n bila berbaju kurung otometik la orang tau kita ni malay...






ngan mak aku masa hari raya korban... takkan baju kurung, hilang di dunia... lagi2 time raya kan...? memang baju kurung menjadi pilihan utama kita sebagai perempuan melayu...


time raya ke, time nak g kenduri ke, bila amka aku tanya nak pakai baju apa....? jawapan aku memang baju kurung. sebab...? sumer orang tau kan baju kurung memang baju kebangsaan kita, Malaysia. lagi plak bila pakai baju kurung adalah lebih selesa berbanding ngan baju kebaya ke, kebarung ke... baju kurung memang menjadi pilihan utama aku. bila berbaju kurung, makin kelihatan ayu gitu, aku yang memang dah sedia ayu ni... hehee... eh2.., terperahsantan la plak... huhuhuu.... tak dak idea la nak mengarut...

naper aku join contest ni plak..? sebab contest ni berjaya menarik perhatian aku sebagai blogger baru ni untuk join... berjaya ke tak, belakang punya kira.., yang penting cuba nasib... haa.., gitu...

k la.., mangsa aku yang seterunya untuk aku tag, amni, farhana n maziana again... hehehee....

cantik nya budi,

indahnya bahasa,

cantik lagi berseri,

berbaju kurung sentiasa... :)








3 comments: