Saturday, December 25, 2010

BERDEBAR-DEBAR

ai ni..., aku ikut mak ayah aku g kedai sebab mak aku ajak g kb lepas Zohor, nak cari keropok keping nak bawak g sarawak nanti. so, lepas Zohor tadi dalam kol 2.30, kami pun bertolak la dari kedai menuju ke kb. mula2 tu memang perjalanan jam biasa je la kan... tapi bila lepas billion sket, dah nampak jam dah. ingatkan jam sket2 je, rupa2 nya, Tuhan je yang tau macam mana rasa bila dari depan terminal transnasional nak ke kbmall tu amek masa sejam lebih. masyaAllah, dah la ai ni cuaca memang tersangatlah panas, ngan tak makan ag, stuck dalam jam plak, memang menguji kesabaran betol la. dari mana keter banyak2 agak nya yer.... pastu ayah aku ambek keputusan nak benti kat tepi jap, kebetulan temperature keter naik la plak. tempat yang kitorang stop tu, ada la 2 3orang yang duduk kt tepi jalan ngan keter dorang. tau sal apa...? memang la korang tak tau kan, sebab aku yang ada kat situ, lagiplak aku tak citer ag kan..? huahuahuaa... jawapannya, minyak keter dorang abes ooo... haa..., korang bleh bayang tak camna punya jam nya tadi, sampaikan ada keter yang abes minyak. sebelum tu, aku ada la terperasan sebuah keter tu, pengantin yang drive. mana aku tau pengantin..? mana tak tau nya kalau dah laki tu pakai songkok yang ada diamond2 bagai, yang pompuan plak ngan makeup nya, pakai... kain apa ei orang panggil yang pakai atas kepala time sanding tu...? aaa..., biar la apa2 pun, yang pasti memang pengantin, dan sebuah ag plak penuh ngan dulang hantaran. aku pun tak tau la mana dorang nak g kawen dalam2 bandar tu. kat hotel kot kan...? k2, berbalik ke cerita asal, lepas temp. agak menurun, ayah aku tanya nak go ahead or balik. aku teros jawab balik. n ayah aku setuju, mak aku pun ikut je... ayah memang la setuju, dah dia yang drive kan, dalam2 jam plak tu.. saper yang rajin oiii.....??? so, kitorang amek jalan untuk balik umah, sebelum tu cari kedai makan dulu... perut dah nyanyi lagu dangdut dah pun haaa.... lepas makan tu, ayah aku tanya ag nak try masok bandar or nak balik, aku masih setia ngan jawapan aku gak..., NAK BALIK... huhuhu... walaupun bukan aku yang drive, aku tetap tak sanggup oooo.... esok pun, aku agak2 memang jam terok ag. esok cuti ag kan...? haaaa...... aku nasihatkan sumer orang sila la dok kat umah jer esok untuk mengelakkan kesesakan lalu lintas, supaya aku bleh kuar ngan aman... hahahahaa... padahal plan ntuk esok dh cncel dh.... lalalalalaaaa... :p


p/s ALHAMDULILLAH... (untuk apa n untuk saper...? hanya yang terlibat mengetahui nya... kahkahkahhh...)

hah...? tajuk tak related...? relate la..., related ngn yang Alhamdulillah kat atas tu, korang je yang tak tau... hahahahaa...







2 comments:

  1. k.Eda, ade gapo nih? pah ko irah debar. HEHE
    g Sarawak wat gapo ni? aissshh, ado sumthim nih. HEHE

    ReplyDelete
  2. hehe.., xdop gapo la irah.., debar tggu rsult intrvw... huhuhuu.., g s'wak sbb nk g umh abg k.eda... bagos jgk irah tlg debar ko k.eda 2.., kure sket hok k.eda debar... c(-:

    ReplyDelete