Thursday, December 23, 2010

KATAK OH KATAK

tadi blog walking jap, singgah kat belog pilot klate... dia cakap sal katak... macam2 betol la citer dia... bila dok baca2 citer dia sal katak tu, aku tingat kat satu citer sal katak gak. huhuhuu..., citer ni sal anak buah aku, ADAM MUHAIMIN.

time tu dia umo baper eh..? tak ingat la plak aku, tapi dia balik ngan papa ngan umi dia la, time cuti raya tak silap aku. time tu bleh la nak dikatakan musim hujan. nak dijadikan citer, adam ni petang2 dia nak la maen2 kat laman kan... (anak buah aku sumer lasak2 ok...) ayah aku pun pakai kan la kasut kat adam ni. time tu dia kecik ag kan, orang pakaikan kasut dia tahan je la... bukan tau nak cakap apa pun... nak dijadikan citer, time ayah aku nak sarung kasut belah kiri tak silap aku cam ketat semacam je, tapi di usahakan jugak. tup2.., muat la... adam ni pun bermain-main, berlari-larian, melompat-lompat lah beliau... tapi pada waktu yang sama dia cam tak selesa kaki belah kiri tu, dia cam dok kuis2 la, ketuk2 la kasut dia tu. tapi kitorang biar je la dia dok main. pastu, dah agak2 lewat, nak panggil dia masok, aku g la amek dia, bukak kasut dia. turn bukak kasut belah kanan ok jer... time aku bukak belah kiri, punyala tkejut aku..., mana tak nya... tsembul katak, yang mngembung... aku apa lagi.., teros baling la kasut tu, katak tu pun tros melompat kuar ngan selamatnya... huhuhuuu...

ayah aku punya la tgelak lepas tu, dia cakap 'patutla time nak pakaikan tadi ketat semacam jer...' hahahaa....

katak oh katak...., kenapa kau paggil hujan...,
macam mana aku tak panggil, ular nak makan aku x2...






No comments:

Post a Comment